"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

lørdag 28. desember 2013

Tomatsuppe




600 g tomater
4 fedd hvitløk
1 hønsebuljongterning
1 grønnsakbuljongterning
6 dl vann
1,5 dl fløte
1,5 dl makaroni
Salt og pepper
Annet krydder etter ønske, gjerne chili, basilikum og cajun

Kok opp vann, og trekk tomatene noen minutter, da blir de lette å skrelle
Fres hvitløken i litt olje, og hell over vann og buljongterninger
Hakk tomatene, og kjør til en jevn masse med stavmikser
Tilsett tomatene og fløten i kjelen når buljongterningene har løst seg opp
Kok i 5 minutter, og smak til med krydder
Tilsett makaronien, og kok etter anvisning på pakken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar