"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

søndag 15. desember 2013

Marrokansk tagine med kylling




1 kg kyllingfilet
Krydderpasta:
5 fedd hvitløk
2 ss revet ingefær
3 store sjalottløk
3 røde chilier
En bunt frisk koriander
1 ss Ras-al-hanut

2 gulrøtter i skiver
1 grovhakket løk
300 g rå potet i skiver
3 grovhakkede plommetomater
6 tørkede aprikoser i strimler
1 ss akasiehonning
3 dl kyllingbuljong
3 laurbærblader

Lag krydderpastaen
Varm olje i taginen, og brun kyllingen lett, ta den så ut og legg til side
Fres gulrøtter og løk i noen minutter
Tilsett mer olje, og ha i potetene og krydderpastaen, bland godt
Tilsett hakket tomat, aprikos og honning
Legg kyllingbitene over, og hell på kyllingbuljongen og legg i laurbærbladene
Kokes på lav varme i minst 1,5 time
Serveres med couscous eller hummus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar