"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

lørdag 28. desember 2013

Mangosorbet




2 store mangoer
200 g finkornet strøsukker (castor sugar)
2,5 dl vann
Revet skall og saften fra en lime
Saften fra en halv sitron

Ha sukker, vann, sitronsaft, limesaft og –skall i en kjele og varm på medium varme til sukkeret er oppløst
Skrell mangoene, og skjær fruktkjøttet løs fra steinene
Kjør frukt og sirup med stavmikser eller blender til det er en jevn masse
Sorbeten kan lages i iskremmaskin, eller ved å helles i en lav form som fryses i 2-3 timer, for så å røres godt med gaffel og fryse den igjen. Dette gjentas til man får sorbetkonsistens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar