"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

søndag 29. desember 2013

Marrokansk fiskegryte









2 ss olivenolje
1 rødløk, grovt hakket
2 søtpoteter i biter
2 ts ras-el-hanout
1 neve aspargesbønner
1 boks grovhakket tomat
4 dl vann
1 rød chili, delt på langs og uten frø
2 ts brunt sukker
2 ts asiatisk fiskesaus
0,5 lime, saften
800 g hvit fiskefilet i biter

Varm oljen på medium varme, og stek løken i ca 5 minutter
Tilsett søtpotet og ras-el-hanout, og stek i et par minutter
Ha i bønner, tomat, vann og chili, og kok i ca 15 minutter, til potetene er møre
Tilsett fiskesaus, sukker og limesaft og rør godt
Legg fisken i gryta, og sett på lokket, kok i ca 5 minutter
Server gjerne med couscous

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar