"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

søndag 8. desember 2013

Eplechutney




1 kg eple
500 g løk
1 ts salt
2,5 dl klar 7% eddik
1 rød chili
1 ts malt ingefær
350 g sukker

Skrell eplene, fjærn kjernehusene og skjør i båter.
Rens og hakk løken, og kok den mør med saltet og halvparten av eddiken.
Rens chili, og finhakk.
Rør eple, chili, ingefær og resten av eddiken inn i løken.
Kok under lokk til eplene er møre.
Rør så inn sukkeret, og kok videre til ønsket konsistens.
Hell over på glass, og sett lokk på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar