"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

mandag 6. oktober 2014

Potet- og purresuppe med bacon




3 porsjoner (eller forrett til 5)
1 purre, i ringer
2 fedd hvitløk, hakket
6 poteter, ternet
8 dl kyllingbuljong
2 dl fløte
2-3 ss crème fraiche
Sitron
Salt og pepper
100 g bacon, sprøstekt og i smuler
Timian

Fres purre og hvitløk til løken er myk
Tilsett poteter og kyllingkraft, og kok til potetene er møre, ca 25 minutter
Sprøstek baconet og legg til side
Tilsett fløte og crème fraiche i suppen, og kjør med stavmikser
Smak til med salt, pepper, sitron og timian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar