"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

mandag 21. juli 2014

Laksemoussaka









6 Porsjoner
2 auberginer
2 ss olje
1 ss smør
400 g laksefilet uten skinn
1 ts salt
1 ts hakket basilikum
1 beger mager kesam
1 dl revet ost

Skjær auberginene i skiver langsetter, og stek de lett i smør og olje
Legg halvparten i ildfast form
Skjær laksen i tynne skiver, og legg halvparten over auberginen i formen, strø på salt
Rør sammen kesam og basilikum, og ha halvparten over laksen
Ha så på resten av auberginen, resten av laksen og resten av kesamen
Dryss over ost
Stekes midt i ovnen på 180o i ca 25 minutter
Server gjerne tomatsalat ved siden av

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar