"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

fredag 26. oktober 2012

Finnbiff




800-1000 g reinskav
200 g bacon
2 løk
300 g sopp
2 ss hvetemel
2 dl viltkraft
3 dl rømme
12 einerbær
2 ts timian
30 g brunost
4 kvaster persille
Smør til steking

Sprøstek bacon

Hakk løken, og stek i baconfettet. Kok ut pannen, og ha over i ei gryte

Stek kjøttet porsjonsvis. Kok ut pannen med kraft for hver gang

Kutt opp soppen, og stek gyllen

Tilsett knuste einerbær og timian i gryten

Sikt over hvetemel, og rør inn

Tilsett rømme og brunost

Dryss over hakket persille og bacon til slutt

Kan med fordel kokes lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar