"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

fredag 26. oktober 2012

Caesarsalat




Romano- eller hjertesalat
2 stk eggeplommer
3 fedd hvitløk, hakket
0,5 ss dijonsennep
1 stk sitron, presset saft
2 dl olivenolje, extra virgin
0,5 tsk worcestershiresaus
3 stk ansjonsfileter, grovhakket
0,3 dl parmesan, revet
Krutonger
Sprøstekt bacon eller kylling etter ønske.

Pisk eggeplommene

Rør inn hvitløk, sennep og sitronsaft, en ting av gangen

Pisk inn olivenolje, først noen dråper, deretter litt og litt. Pisk hele tiden

Rør inn ansjosen og halvparten av parmesanosten (resten drysses over før servering)

Anretning:

Pynt kanten av tallerkenen med de største bladene. Resten grovkuttes og blandes med dressingen, og legges i midten av tallerkenen. Dryss over krutonger og parmesan, eventuelt kylling eller bacon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar