"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

fredag 26. oktober 2012

Couscous med spekemat



4 dl couscous
3 dl vann
2 ss kyllingbuljong, eller to terninger
1 pk spekeskinke
1 pk spekepølse, f. eks pepperoni eller chorizo
50 g smør (helst meierismør, men det går greit å bruke margarin9
1 stk rød paprika
1 stk gul paprika
1 stk agurk
3 fedd hvitløk
1 stk løk

Finhakk løken og stek den gylden

Kok opp vann, buljong og knust hvitløk. Ha i couscous og la det svelle i to, tre minutter. Bland inn løken

Brun smøret (til det lukter nøtteaktig) og bland det inn i couscousen

Hakk opp paprikaene og agurken i biter og vend inn

Skjær opp spekematen i småbiter og ha i couscousen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar