"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

mandag 2. februar 2015

Ovnsbakt lakseside




Lakseside med skinn
2 ss salt
2 ss olivenolje
2 ss friskpresset sitron
4 ss hakket persille
4 ss hakket gressløk
1 sitron i skiver

Dryss laksen med salt, og la stå i 15 minutter
Skyll av saltet og tørk fisken godt
Legg fisken med skinnsiden ned på bakepapirkledd stekeplate
Bland olje og sitronsaft, og pensle fisken
Dryss over urtene og legg på sitronskiver
Stekes på 160o i ca 25 minutter
Serveres med grønnsaker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar